Split/second: Velocity

 

Môžete ma prebudiť aj v strede noci a spýtať sa na najlepší racing, vždy dostanete rovnakú odpoveď. Bez váhania, v zlomku sekundy volím agresiu a závislosť na rýchlosti. Iba Burnout dokázal preniesť svoj charakter za obrazovku a donútil uvažovať o tom, čo by sa stalo, akoby inak život už tak rušnej križovatky narušila vymrštená rotujúca cisterna, ktorá by v zápätí explodovala. O čo sa ostatní snažia, to Burnout spraví ľavou zadnou, ale prečo hovorím o Burnoute? Split/Second je v mnohých ohľadoch mladším súrodencom odrasteným na popieraní pravidiel, odmietaní akceptácie štandardov a vytváraní vlastných zákonov.

Split/Second popiera dokonca aj teórie o opakovaní/predvídaní situácií postavených na skriptoch. Nezáleží na tom, že viete, na ktorú stranu sa zrúti nadchod pre chodcov, do ktorej strany bude tlakovou vlnou odhodený zástup taxíkov, ani to kadiaľ sa po runwayi bude rútiť dopravné lietadlo s odtrhnutým podvozkom a nefunkčnými motormi. Na tom nezáleží, pretože nikdy neviete, kto a hlavne kedy dôjde k odpáleniu pascí, prekážok, spomaľovačov, skratiek. V Split/Second nie sú žiadne power-upy, ale takisto tu neplatí žiadne fair play.

Táto hra vyšla na: